Followers

...LePaS Follow SaYe BacE iNi PuLa...
►Tutorial : Tips Tingkatkan Follower
(Sebarkan Tips ini Tanda anda Prihatin)

:: Jom Share Link Kat Sini ::

AmaCam Suka x BloG ni? KaLau LiKe..KliK la ButTon LiKe Tu?

Thursday, November 4, 2010

tEsT Maths...=)

hurrmm...tido sedap dari layan test ni~~huhu
ketika kebosanan n mengantok mula melanda diri ni..tindakan pantas perlu diambil!!!..huhu..ape lagi, layan baca artikle,cerpen n novel bersiri kat net ni la..tetibe jumpa soalan math ni..xtau la kalau anda2 semua pernah  baca b4 ni..agaklah memeningkan kepale dan menyerabutkan otak..hehe..so,pada sesiapa yang berminat nk baca silakan menyerabutkan otak & memeningkan kepala anda..agak2 tau jawapan logik dy..please share with me k..

TeSt mAth siTuaSi pErTamA
J xde duit
Dy nak beli baju yang berharga rm50.
Dy pinjam kat kawan A RM25 dan dy pinjam kat kawan B RM25
so dy pegi la nak beli baju tu.
masa dy pegi. dy tgk baju tu sale. harga turun. baju tu skarang berharga RM45.
dy bayar then dy dapat baki RM5.
dy bagi kawan A RM1 dan dy bagi kawan B RM1.
dy tinggal RM3.
dy hutang kawan A RM24 dan dy hutang kawan B RM24.
so dy hutang RM48.
dy ade RM3 skarang.
RM48+RM3= RM51
kenapa boleh ade RM51? sedangkan die pinjam RM50.?

TeSt mAth siTuaSi keDua
J xde duit
Dy nak beli baju yang berharga RM50.
Dy pinjam kat kawan A RM25 dan dy pinjam kat kawan B RM25
so dy pegi la nak beli baju tu.
masa dy pegi. dy tgk baju tu sale. harga turun. baju tu skarang berharga RM44.
dy bayar then die dapat baki RM6.
dy bagi kawan A RM2 dan dy bagi kawan B RM2.
dy tinggal RM2.
dy hutang kawan A RM23 dan dy hutang kawan B RM23.
so dy hutang RM46.
dy ade RM2 skarang.
RM46+RM2= RM48
mana lagi RM2?

TeSt mAth siTuaSi kETiGa
J xde duit
Dy nak beli baju yang berharga rm50.
Dy pinjam kat kawan A RM25 dan dy pinjam kat kawan B RM25
so dy pegi la nak beli baju tu.
masa dy pegi. dy tgk baju tu sale. harga turun. baju tu skarang berharga RM47.
dy bayar then dy dapat baki RM3.
dy bagi kawan A RM1 dan dy bagi kawan B RM1.
dy tinggal RM1.
dy hutang kawan A RM24 dan dy hutang kawan B RM24.
so dy hutang RM48.
dy ade RM1 skarang.
RM48+RM1= RM49
kenapa boleh ade RM49? sedangkan die pinjam RM50.?
ke mana hilangnya lg RM1?

*confuse kan kepale otak..hehe..so..fikir2kan lah..huhu =)

Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment