Followers

...LePaS Follow SaYe BacE iNi PuLa...
►Tutorial : Tips Tingkatkan Follower
(Sebarkan Tips ini Tanda anda Prihatin)

:: Jom Share Link Kat Sini ::

AmaCam Suka x BloG ni? KaLau LiKe..KliK la ButTon LiKe Tu?

Monday, February 7, 2011

meMoRi iTu kEmBaLi laGi~



Pagi yang dingin ini

Jalan itu aku selusuri

Dalam diamku berjalan

Senyumku mengulum

Memori itu kembali lagi…

Ya..Tanpa diri menduga ia datang kembali..

Menggamit segala kenangan yang telah dilalui..

Tergambar wajahmu yang lelah melayan kerenahku..

Aku akui..aku seperti menyusahkanmu..

Beg itu..ia menjadi saksi..

Berat! Ku juga harus akui itu..

Kataku.. aku pasti dapat membawanya..

Tapi.. dengan kudrat diri..

aku hanya mampu memandang lemah..

Kamu tanpa banyak kata ringan membantuku..

Dalam diam..timbunan serba salah bertandang ke benakku..

Kamu tahu..

Betapa serba salahnya aku padamu..

Dan kini..di jalan ini..sunyi..lagi sepi..

Lalu lintas tak seperti hari itu

Diriku..

Seperti terlihat detik itu..

kamu berhenti seketika..mengelap peluhmu..

“cepat berpeluh..”

itulah alasan yang kamu katakan padaku..

aku tahu..penatnya kamu ketika itu..

Itu kuakui..

Dalam langkah-langkahmu..

Tak jemu kau melayan pertanyaanku..

melayan kekusutanku waktu itu..

penatkah kamu..

Tangga itu aku daki..seperti terlihat dirimu..

Hatiku jadi rindu..rindu akan waktu itu..

Perhentian itu..

“Ya perhentian itu!!..”

“Dah ingat..”

Senyumku mengulum lagi..

Tahukah kamu..betapa gembiranya aku..

Kamu berjaya menghantar aku ke perhentian itu..

Wajahmu ku pandang dalam diam..

Terbit hiba di hatiku..

Pasti rinduku nanti bertamu lagi..

Seusai kamu menghantarku..

Lidahku kelu..bas itu yang aku naiki tanpa dirimu..

Ku biarkan ekor mataku memerhatikan langkahmu meninggalkan perhentian itu..

Dalam hatiku..berat untuk aku meninggalkanmu..

Tanpa kusedari satu titisan itu mengalir dari tubir mata ini..

Terharukah  diriku..atas pengorbanan yang kau lakukan buatku..

Hanya hati ini mampu menyatakan yang aku berterima kasih padamu..

Ungkapan yang tak terucapkan dariku buatmu..

“Baik-baik sayang..ada aku untukmu..”

Tersedar dari lamunan..apa yang ku pandang hanya bayangan tanpa figura..

Rupanya memori itu kembali lagi menggamit kerinduan yang terpelanting..

Ku akui..

Tanpa dirimu..tanpa memori waktu itu..

Pastinya tidak dapat aku sampai ke tempatku ketika ini dengan mudah dan selamatnya..
*06022011*
*Plus minus 9.00pagi*

ya!!..aku sampai dengan kekuatan yang kamu beri itu..

tatkala aku ingin mengakhiri untaianku ini..

teet teet..[bunyi mesej masuk]
From : Kamu
“**dah sampai rumah**”
06-02-2011
22:10

Alhamdulillah..lega hatiku kamu jua selamat sampai..

Di akhir untaian ini..satu ungkapan yang aku ingin nyatakan

“When I open my eyes, you are my 1st..
When I close my eyes, only you I can imagine..
I’m sorry, I can’t live without you..”
[18:33]

Hurmm..
ayat ni dicipta tulus dari hati ketika mata masih lagi liat nak dibuka..
tatkala ngantuk masih membelenggu diri ..

p/s : saya bukan budak sastera..so,ayat yang x ikut procedure tu buat do know je la ye..asal meaning dy sampai..thanks 4 reading this J

Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment